Big Update

sedan söndags;

Söndag kväll;
Hoppade på flyget till Sthlm kring åtta, jag som endast flygit till Turkiet och tillbaka för ett antal år sedan tyckte såklart att det var svinkul och fick världens kick! haha
De allra flesta känner till min och Annas idiotiska humor, jag kan säga att Tobbe 15år fick skämmas jävligt mycket över oss. (Annas lillebror) vi skrattade oavbrutet hela resan åt iiingenting. haha
* Väl framme i Sthlm kom Bertil och hämtade oss. (Annas farsa) Vi åkte dit, och resten av kvällen är rätt sick.
Vi satt i en liten stuga ensamma och totalt vettskrämda, vi är jävlar på att skrämma upp varann, och det blir ju extra scary när man är själv i en liten stuga ute i skogen, hallå? ;) haha - efter en del inbillningar om läskiga grejer låg alltså vi fastklistrade på varandra under ett täcke och skrek efter hjälp. hahaha jag kan inte tänka på det utan att garva
Vi somnade iallafall, hur det nu gick till.

Måndag; Vi fixade oss och drog in till Södertälje. Bertil körde oss till "Kebab house" och jag måste passa på att snacka om maten. Det var ta mej fan den godaste kebab jag någonsin käkat. ( Det slutade med att vi åt Kebab varenda dag under vår vistelse i Sthlm )
Efter Kebab var det dags för Kaffelatte. Yummie
Gick runt på stan och hade allmänt trevligt fast kvällen blev katastrof, dock ingenting att gå närmare in på.




Tisdag; efter att ha varit uppe väldigt länge natten innan så sov vi till typ ett någon gång.
jag kommer faktist inte ihåg vad vi sysselsatte oss med den dagen?
på kvällen åkte vi iallafall till Heroncity. den dagen sket sig rätt rejält också.
Vi skulle på bio å grejer men det blev inte av pga massa omständigheter så vi käkade, Kebab faktist.
Fikade köpte godis och sen åkte vi hem till Bertil igen.
När vi kom hem gick vi ut på en promenad, och vad tänker jag då? jo "fucking sörlänningar". kolsvart överallt, skaffa väglampor hallå? en stor väg med bilar och inte en enda lampa. Aja, det är ju iofs bara slänga sig i diket om det kommer en bil lite för nära ;) haha
den natten blev också fett rolig. vart vi än är jag och Anna, hur dåligt livet än är så lyckas vi alltid tillslut få varann att släppa allt och skratta. Love u for that <3

Onsdag; vi skulle till Sthlm city egentligen, men det blev inte så jag och Anna tog oss en promenad in till Södertälje.
ca 50 min tog det. Åt Kebab, som vanligt. Tog en Latte igen och tog det bara lugnt  på "lillebrors café" som snabbt blev vårt favorit ställe.
- En Kaffe blatte!
- 29 kronor.   ....... *wtf*
Vi tog bussen tillbaka hem igen och blev förföljda av ett riktigt svin.. aja long story
den dagen skulle vi egentligen grilla på kvällen, men pga min och Annas klantighet blev det inte av.
pallar inte berätta så don't ask
låg i sängen och snackade om allt möjligt & kollade på Tila Tequila.




Ärligt talat, visst Tila är en söt och säkert jävligt oemotståndlig tjej, hon har bra åsikter delvis men i grunden är  hon ju totalt blåst i skallen?


,




Torsdag; natten innan somnade vi inte förän klockan halv sex tidigast och vi skulle upp nio, så det blev rätt tufft.                   
Vi fick springa på ett pendeltåg i sista sekund, utan biljett eller nått så vi satt där helt nervösa för att en kontrollant skulle    komma meen det kom ingen som tur var.. inte för att det verkar vara så vanligt att dom kommer, men vem vill betala 800  böter för en sån grej? haha. Vi bestämde träff med äälskade efterlängtade Sally! Tog en Kaffelatte med henne och satt     
och pratade någon timma. Det var Gryyyymt roligt att träffa henne! Dagen sprang iväg ganska snabbt. Vi träffade lite          
bekanta hit och dit och hade en jävligt rolig dag! Shoppade faktist endast; Kaffelatte, Läppglans, Trosor och ett linne. fun! 
Kring fem mötte jag en bekant vid Åhléns vid namn Ida. Det spöregnade, for your information, så det var proppfullt inne i butikerna.Vi gick förbi Mique och jag köpte en liten present till Fredrika. "Tack för att du finns" Te. Gulligt te till en gullig tjej!
Vi tog pendeltåget till Västerhaninge, men det var en massa förseningar så tåget var proppat, alla var blöta utav regnet och höjdpunkten; Tåget gick inte fram till sista destination så vi fick gå ut i regnet och frysa arslet av oss innan vi kom    fram. Men vi överlevde! Haha. När vi väl kom hem till henne satte vi oss och åt marie kex med brio ost. *tummen upp*!
Kring nio kom Micke, (Idas pappa, pappas nära vän) hem från jobbet och så körde han mig direkt till Södertälje.             
Jag är ruggit stolt över mig själv. Jag hittade inifrån Södertälje centrum ut till Bertil. ( han bor i en liten by utanför stan ).
Jag har så dåligt lokalsinne så det är sjukt. Jag hinnat knappt till ytterdörren i mitt eget hem, haha skoj. Men det är inte långt ifrån så illa.  Resten utav den kvällen spraaaang iväg. Jag kommer inte ihåg nått vi gjorde, jag somnade jätte tidigt.



Fredag; Vaknade av Annas pappa som halvskrek att" är ni inte vakna ännu?" vilket pretty much satte igång hjärnan direkt.
det var bara hoppa upp ur sängen, packa ner allt man ägde, klä på sig och gå ut till bilen. Sen drog det iväg. "stress" ekade det i mitt huvud. Jag hann inte ens sminka mig. Något som vanligtvis går rätt fort. Men vi drog iväg i bilen och jag hade världens fetaste huvudvärk. Trodde att jag skulle svimma...Vi checkade in på Arlanda, gick igenom kontrollen och så var det för en gångs skull en kvinna som hade hennes händer över hela min kropp.... hahaha det pep pga mitt bälte men hon blev misstänksam så va ska man göra.. kortfattat; Vi käkade på Max, sa hejdå till Annas farsa, väntade två timmar sen hoppade vi på flyget. Samma grej igen, jag fick världens kick när vi lyfte från backen. Sen somnade jag, eller jag halvsov nästan hela vägen till Luleå. 





Sen flygbussen från Kallax till Luleå och sen var det bara vänta 50 minuter på bussen från Luleå till Boden. Men vi hade sällskap av en ganska trevlig, alkoholpåverkad man från Gällevare. Haha
Han förlängde helt klart våra liv väldigt mycket ifall man ska gå efter
ordspråket:  "ett skratt förlänger livet ".










Vistelsen i Sthlm var så mycket mer än det som står här ovanför, men allt går inte att förmedla. Vissa stunder skrattade vi så fruktansvärt mycket så jag trodde jag skulle kvävas, och andra grät vi tills det rann blod.
Tack Anna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0