Egypten Bigupdate!

Salam Aleikum!
Jag är hemma i kalla Sverige igen, man brukar säga "ah, vad skönt att vara hemma" , " borta bra men hemma bäst"
Men i mitt fall använder jag nog hellre uttrycket "usch, jag vill inte!". Egypten var verkligen som himmelen för mig, det var helt otroligt underbart.
Jag har haft en klump i magen sedan planet lyfte därifrån, och jag grät faktist en hel del.
De där två veckorna i Hurghada var som ett heeelt annat liv, och jag börjar redan idag spara pengar för att åka tillbaka.
Shit det känns så sjukt tragiskt, men istället för att tjata om det så ska jag berätta om det hela för er.
Dock inte dag för dag för jag minns inte vilken dag allt inträffade på men hursomhelst;

När vi kom fram, det första jag såg var en stor arab med pistoler stå och vakta ingången vid flygplatsen, väl inne i folkruset hörde jag de flesta araber skrika " JALLA JALLA " , det var som en komedi! Haha
Säkerhetskontrollerna gick snabbt & fort var vi ute ur flygplatsen.
När vi kom ut stod ca 20 män och tittade, redan då började allt slisk. Vart man än gick var det " All eyes on me ".
Det fanns inga undantag, till och med Poliserna och ordningsvakterna blängde & flörtade. Jag måste nog säga att det var det enda riktigt jobbiga med resan.
Jag måste göra detta kortfattat.
Vi kom fram till hotellet & det överträffade alla förväntningar, jag fick inte fram ord, det var så vackert.
Jag trodde att bilderna jag sett på nätet var överdrivna men nej, verkligheten var ... wow.

Dagarna bestod av mat sola & shopping, till en början.
Bara det att det var jobbigt att gå på stan när alla drog in dig i deras butiker och slängde ner dig i soffan och tvingade dig att dricka te!! .. ok jag överdriver jag vet. Men ni fattar vinken.
Utöver det så var det great, pappa blev erbjuden miljontals kameler och jag fick presenter överallt!
Detta låter så skrytigt jag vet, men jag är medveten om att jag faktist inte är den vackraste flickan de någonsin sett, utan att de säger så till alla turister för att få dem att handla. Känns rätt hemskt att vi turister inte har något värde för dem så länge vi inte har pengar. Men, man lär sig efter ett tag.

Några dagar gick och jag skulle köpa en ring, eller få en ring av pappa med villkoret att jag prutade ner den  70% som jag såklart var världsbäst på. Haha inte för att skryta nu igen, men jag var faktiskt grym på det ;)
Så träffade jag Bob (riktiga namn "Ehmad", Nina version "Bobesch"). Som ni som troget läst min blogg redan vet :)
Sedan vi träffade honom satt vi med honom utanför hans affär vid ett Café varje kväll. Testade nästan varenda drink på menyn & satt där och njöt av människorna & musiken.



Guiden sa till oss. "Jag har inte hört att någon lyckats så ni har en väldig tur om ni lyckars få komma hem till en Egyptisk familj & kanske dricka en kopp de, eller om ni skulle åka taxi & chauffören skulle ta betalt efter taxameter"
Och vet ni, båda sakerna lyckades vi galant med!
Vi åkte med Bob till Sakallah för att shoppa, det blev inte mycket shopping utan vi gick till hans systers man Hassans Krydd affär. Där fick jag träffa Bobs bror och inte många minuter efter vi kom till affären så blev vi inbjudna till hans syster för att dricka te bara en liten bit bort.
Inte långt efter vi kommit in med tekoppen i handen så blev vi bjudna på stomiddag några dagar senare.
Dit åkte vi & det var hur mysigt som helst. fick träffa Bobs föräldrar & småsyskon också.
(Ni ska få bilder i ett annat inlägg bestående av endast bilder med lite text)

Dagarna var helt underbara, det kändes som tiden stod still samtidigt som allt gick så fruktansvärt snabbt.
Vi hade så roligt jag mor & far, innan vi åkte så tänkte jag " shit vad långtråkigt det kommer bli med dom ", men långtråkigt my ass heller. Vi hade asroligt. På hotellets restauranger stod personalen runt oss och pratade, skämtade, tände ljus, med alla gästerna tittandes åt vårt håll ?! vad hände? är det för att jag har sån rolig pappa? .. haha

.. minns inte dagarna exakt men tror det i söndags som Bob frågade min mor & far om en date med mig.
Konstigt nog sa dom Ja, så när Bob stängde affären 00.00 så åkte vi in till Sakallah.
För er som inte vet det så är Sakallah själva Hurghadas huvuddel. Trotts Bob vid sidan om så var jag skraj. Det var bara män ute, och livat som bara attans. Vi drack fresh cocktail & pratade två timmar sen kring 2 tog vi taxin till hotellet.
Mycket lyckad kväll/natt! Tyvärr inga bilder därifrån. Men .. minnet ;)

Åååååh nae vet ni jag vet inte vad jag ska säga?! Jag blir heeeelt tårögd..
Trodde inte jag skulle ta det så hårt, men nae jag pallar inte mer så nu får ni ett bild inlägg med lite beskrivningar.


Kommentarer
Postat av: Lara

egypten e magiskt..

2009-02-09 @ 16:24:49
URL: http://londonlara.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0